fredag 4 oktober 2013

Måste-läsning

Sådana böcker som man måste läsa för vissa saker, är det tråkigare än annan frivillig läsning? Det kan det säkert vara, men inte alltid. Denna helgen har jag en massa saker att göra men jag har också en massa läsning att göra. Mycket för att jag ska hålla två bokprat nästa vecka som jag ska läsa in mig på och även bokklubb där jag tänkt läsa minst en bok inför. Sedan har några böcker som jag stått i kö på biblioteket kommit till mig så om jag skulle få chansen skulle jag vilja sätta mig ner och läsa hela helgen. Men jag har en del andra åtaganden också. Jag ska träna, putsa fönster, städa och framför allt fira mitt nya jobb med fest.

Men det som jag måste läsa i helgen:
Magnus Nordins nya bok Avgrundens änglar och fräscha upp kunskaperna om hans andra böcker. Sedan ska jag bokprata i en klass 1 nästa vecka också och då gäller det att vara påläst. Jag ska även läsa Skicka vidare av Catherine Ryan Hyde. Vi ska egentligen också läsa Jenny av Jonas Gardell, men den verkar lite jobbig för mig. Någon gång ska jag läsa den men inte just nu. Jag tycker mycket om att läsa Jonas Gardell, men han väjer inte för det jobbiga i livet och själv gör jag gärna just det. Sedan har jag precis fått tag i Justin Cronins tegelsten Flickan från ingenstans och även Ann Cleeves fortsättning på hennes böcker om Shetlandsöarna; Dead Water. Mycket härlig läsning väntar på mig, detta måste jag tillägga, är förutom min att-läsa-hög.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar