tisdag 24 april 2012

World book night

Här i Los Angeles går det också mycket bra att följa mitt bokintresse. Det började mycket bra med upptäckten av Festival of Books på USC.

Här fanns en massa bra författare inbjudna; Amber Benson, Judy Blume, Julie Andrews, Josephine Angelini, Libba Bray, Jane Green, Raymond Feist, Janet Finch, Cornelia Dunkel och många många fler. Underbart helt enkelt, och det kanske mest underbara var att jag fick se Betty White, kanske inte mest känd för sina böcker utan som Rose i Pantertanter. Att dessutom gå runt på en bokmässa i solsken, var en toppengrej. Det var ju lika varmt som i Göteborg, men ändå luft eftersom den var utomhus och som sagt sol, ljuva sol.

 Sedan var det dagen efter Världsbokens dag hemma i Sverige och på Götene Kommunbibliotek höll Lena Einhorn prata om Siri von Essen. Själv firade jag i Los Angeles World Book Night med att gå på Barnes & Noble i en timme och köpa ett bokmärke och tre böcker till mig och två till brorsbarn. Idag vid besöket på Venice Beach hittade jag ytterligare en bokhandel, Small World books, mycket mysig med stort utbud. Hittade en utställning med Stieg Larsson, Camilla Läckberg, Henning Mankell, och flera nordiska deckare, med en liten skyltning om sett de var ytterst beroendeframkallande. Roligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar