måndag 2 april 2012

Inte ge upp

Igår hade jag bestämt mig, jag skulle sluta försöka ta mig igenom Jonathan Franzens Freedom, för den känns lång, jobbig och inte något för mig. Jag avskyr verkligen att ge upp en bok och det händer mycket sällan, men ibland rinner tiden iväg och jag inser att jag inte kommer ta mig samman och läsa klart boken.

Men senare på samma kväll, bara några timmar efter att jag bestämt mig, läste jag på Twitter denna korta recension av Freedom: Sist på't men herregudherregud vad bra Frihet och Jonathan Franzen är. Ligger på golvet och hyperventilerar av pur kvalitetslycka.

Så nu kan jag ju inte sluta läsa den, nu måste jag ju läsa ut den. Jag hoppas på en riktig läshelg i påsk, har laddat med en massa bra böcker och kommer bli lycklig om jag kommer igenom hälften. Några titlar jag vill läsa ut denna vecka:
  • Tistelblomman av Amanda Hellberg
  • Freedom av Jonathan Franzen
  • Fire av Kristin Cashore
  • När jag vaknar finns du inte av Cat Patrick
  • Söderns sötma av Mikael Timm
  • The Fault in Ours Stars av John Green
  • Sommarljus och sen kommer natten av Jón Kalman Stefánsson
  • Det där som nästan kväver dig av Chimamanda Ngozi Adichie.

Optimistiskt eller?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar