fredag 30 mars 2012

Serieläsning


Nu har jag äntligen läst min första Locke & Key-serie. Locke & Key är en serie gjord av Joe Hill (Stephen Kings son, se tidigare inlägg) och Gabriel Rodriguez. Den var mycket bra, så bra att det var svårt att slita sig och åka till jobbet, så boken fick följa med och lästes ut på fikarasten. Handlingen var blodig, skrämmande, nervkittlande och en sådan historia där man förväntar sig något extra och det fick jag.

Jag har ju som tidigare nämnt läst en massa Stephen King och gillar hans son mycket också. Bilderna i serien var också mycket bra och jag ser redan fram mot fortsättningen, jag är dålig på att läsa serier men  håller på och bättra mig. Men jag kan säga att denna serien kommer jag inte ha några problem med att läsa.

Serien handlar om de tre syskonen Locke vars pappa blir brutalt mördad inför dem och när de antingen gömmer sig eller kämpar för sina liv förändras de och deras liv för alltid. Efter flyttar mamman syskonen till pappans födelseplats, ett stort gammalt slott med många hemligheter, vissa farligare än andra. Syskonen själva är dessutom rejält skadade av sina upplevelser och då deras fars mördare söker upp dem för ytterligare hämnd får de på nytt ta upp striden och kämpa för sina liv.



Vid mina efterforskningar om serien (som jag alltid gör eftersom jag är en total informationsnörd) visar att det är fler än jag som tycker om den och ett TV-pilotavsnitt är inspelat av serien men tyvärr blev det inte TV-serie av det. Jag skulle ändå gärna vilja se det avsnittet, men framför allt vill jag läsa resten av serien.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar