onsdag 17 september 2014

Varning

Jag vill varna alla bokälskande läsare för att börja med appspelet Hay Day. Jag har nämligen hamnat i denna fälla och nu är jag fast. Tillbringar mycket av den tid som jag borde läst med att skörda, baka, sälja, gräva i gruvan och fiska. Inte bra och det är inte bara min dyrbara lästid som är i farozonen, det är all tid. Så fort jag får en chans tar jag upp plattan och kollar hur allt är på min gård. Helt idiotiskt och jag kan inte sluta, hjälp!! Trots att jag läser helt fantastiska böcker och har en hel mängd på hög som väntar på läsning. Jag läser just nu Doktor Sömn av Stephen King, fortsättningen på hans berömda Varsel (mest känd som filmatiseringen The Shining). Jag vill så gärna veta hur det går för den lille pojken Danny som nu vuxit upp och blivit en man. En man som fajtas med samma demoner som pappan hade, suget efter alkohol och glömska. Danny har fortfarande seendets gåva och försöker hjälpa sina medmänniskor så gott han kan. Men onda makter är ute efter just de krafter som Danny har. Dessutom får man följa en liten flicka som har otroliga gåvor. Sedan har jag inte kommit längre... Idiotiska Hay Day!!!
Jämför själva:

eller



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar