onsdag 24 september 2014

Författarkärlek

Ibland blir man kär i en författare. Just nu är jag totalt kär i Charlaine Harris. Jag har nog varit det ganska länge när jag tänker efter, men just nu vill jag bara läsa allt hon har skrivit. Fast samtidigt vill jag dra ut på det så inte böckerna tar slut. Jag vet att hon är otroligt produktiv, men få författare hinner få ut böcker i samma takt som en läsare läser. I helgen då jag låg för ankar sjuk och trött läste jag hennes två sista böcker om Harper Connelly. Fantastiskt bra, helt i min smak. Jag trivs så himla bra med Charlaines sätt att beskriva saker. Men nu har jag bara en serie kvar som hon skrivit och där har jag läst en bok, dock flera år sedan så jag tänker läsa om den. Det är hennes serie om bibliotekarien Aurora Teagarden, men som jag skrev ovan jag kommer nog hålla på den ett tag och spara den. Som man sparar godis för att kunna njuta bättre en annan gång. Vilket jag aldrig lyckas med så vi får se hur det går med det. Kan vara att jag har så himla mycket annat att läsa som är bra och lockande. Dessutom är jag med i ett läsprojekt, vilket innebär mycket arbetsläsning för mig också. Så det ligger en hel del läsning i min närmaste framtid, det behöver jag ingen spåkula för att se. Jag brukar dessutom följa Charlaines blogg för att se vad hon läser och fått flera bra boktips från henne.

En annan författare som jag varit totalt galen i är Janet Evanovich. Hon skriver en evighetsserie om Stephanie Plum, senaste budet jag hörde var att det skulle bli 25 böcker. Jag har inte läst de senaste fem, men hört att de börjar tappa stinget. Men Stephanie har miljontals läsare världen över och nu senast hörde jag att Hilary Clinton också var ett stort fan.

Nu till helgen är det bokmässa i Göteborg och mina planer för närvarande är att göra två besök. Ett med jobbet och ett privat. Ser mycket fram emot detta, hoppas att vi ses där!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar