onsdag 30 november 2011

Bokklubbsmöte nr 7


Nu har vi träffats så många gånger i min bokklubb att jag måste medge att jag gillar mina bokklubbskompisar och att vi nu pratar om så mycket mer än de böckerna vi läst. Men det senaste mötet var hos mig, (som precis börjat återhämta mig från sjukdom) och vi hade en trevlig kväll. Kvällens böcker var Joyce Carola Oates Vilda gröna ögon och Karin Alvtegens Svek. Jag hade bara läst Vilda gröna ögon, en ungdomsbok som jag länge har gillat skarpt så jag läste om den med stort nöje. Dock svek jag när det gällde Svek (vitsigt va?), den började med direkt med en jobbig skilsmässa och just nu orkar jag inte det, så den ligger på is hemma i att-läsa-högen.


Jag hade lovat fixa böckerna till Anna-Lena i klubben och gav henne tyvärr fel bok, men kollar ni nedan ser ni varför, hon läste den också och tyckte den var bra. Så lurig får man vara som bibliotekarie, man får lura folk att läsa.


Till nästa möte har vi tre böcker att välja på: Konsten att vara snäll av Stefan Einhorn, Igelkottens elegans av  Muriel Barbery och Det finns en särskild plats i helvetet för kvinnor som inte hjälper varandra av Liza Marklund och Lotta Snickare. Mitt mål är som vanligt att läsa alla tre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar