fredag 4 november 2011

Peter Robinson växer igen

Just är jag irriterad att jag inte har tid att läsa mer i Peter Robinsons bok Before the Poison. Jag tar alla tillfällen jag kan och eftersom jag har svårt att sova på nätterna blir det mest då som jag läser. Men då är problemet att den är lite otäck. Jag har nämligen inte listat ut vilken sorts bok detta är; spökhistoria eller deckare. Spännande är den i alla fall, även om jag inte har kommit så långt än.

Historien är att en nybliven änkling flyttar hemma till Yorkshire efter en karriär som musiker. Huset han flyttar in i är stort och gammalt, vilket sätter fart på hans fantasi. När det sedan uppdagas att ett mord har skett i huset börjar efterforskningar som leder honom utomlands.

Samt att det börjar hända saker på nätterna i huset..

Jag ryser bara jag tänker på det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar