tisdag 11 oktober 2011

Författarbesök - Evelina Walander

Jag börjar mitt nya bokliv inom bloggvärlden med att prata om kvällens författarbesök som ska hända på ungdomscaféet här i samhället. Det är så att författarinnan Evelina Walander ska komma och prata om sina två utgivna böcker "Som en annan hora" och "Som en annan kossa" och sin diktsamling "Som den första snön" och den kommande boken "Älskar, älskar inte". En trevlig kväll hoppas jag på och framför allt hoppas jag att det kommer många och lyssnar för som läget är nu vet jag bara min kollega som var den som, föreslog eventet.

Första boken om Hanna & Helena i Skara
Andra boken om Hanna & Helena i Skara
Jag har läst båda böckerna och även ögnat igen diktsamlingen (jag vet att man inte ska ögna en diktsamling, men det fick bli så denna gången) och tycket att det framför allt var trevligt att läsa om hemmatrakter, själv gick jag ju gymnasiet i Skara och kände igen en hel del. Det fanns även andra igenkänningspunkter som gjorde bokens läsvärd. 
Evelina har gett ut boken på ett eget förlag och jag ska fråga henne om det ikväll, för upplägget av kvällen är att jag ställer frågor och hon svarar utförligt för publiken. 

Jag ser fram emot kvällen och hoppas kunna skriva en recension här på min nya bokblogg snart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar