måndag 24 oktober 2011

Reservera mera

Eftersom jag inte hunnit läsa så mycket er sedan mitt förra inlägg, varit social och i övrigt har jag fortsatt med min sortering. Hittar en massa bra böcker som jag köpt men inte hunnit läsa, så jag hoppas jag hinner det snart.

Förutom de böckerna som jag hittar nu och som väntar på mig i min bokhylla har jag även en hög på min byrå som väntar på läsning och så har jag reserverade böcker som jag väntar på min tur på biblioteket. På mitt bibliotek är nämligen reservationer gratis och man får sedan några veckor tillbaka ett sms när boken finns att hämta. Det tycker jag är bra service, har du kollat med ditt bibliotek vad som gäller. Förmodligen kan du även sitta hemma och via bibliotekets hemsida söka i katalogen och reservera vad du skulle vilja låna.

Min reservationslista just nu är kort och det känns bra:

  • En dag av David Nicholls (vill läsa innan jag ser filmen)
  • Ensamma hjärtan och hemlösa hundar av Lucy Dillon (rekommenderad av min moster)
  • Liv i överflöd av Kristina Appelqvist (deckare i Skövdemiljö, del 3)

Samtidigt som jag läser de titlar jag listat på bloggen läser jag även Moa Eriksson Sandbergs debutbok: Söta pojkar är bara på låtsas som bygger på hennes dagboksanteckningar från högstadiet under senare delen av 90-talet. jag har inte hunnit så långt, men igenkänningsfaktorn är ganska hög på hur högstadiet kan vara. Jag får återkomma med en utvärdering senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar