fredag 14 oktober 2011

Rapport författarbesöket Evelina Walander

I tisdags var jag och lyssnade på ett författarbesök på Café Esperanza och det var Evelina Walander som kom, tyvärr kom det inga andra förutom vi personal, men en MYCKET trevlig stund var det, Vi satt och pratade och för en gångs skull hade man chansen att fråga precis alla de där frågorna som man vill ställa till en författare om både böckerna, skrivandet och i Evelinas fall hur det är att ha ett eget bokförlag. just den sista grejen tyckte jag var roligt för jag har lyssnat på många författare men just denna grejen var ny och överhuvudtaget hade Evelina en fräsch inställning till sitt eget skrivande och sina texter. Alltid roligt att höra hur olika det kan gå till för folk att skriva. Evelina gjorde som sagt allt själv förutom korrekturläste, där hade hon sin mormor till hjälp som har mycket bra ögon för just detta. Omslag, utgivning, marknadsföring mm, allt fixade hon. Att skriva en bok per år hade hon som mål trots att hon just nu, jobbade OCH läste på heltid så just detta året hade hon skrivit den kommande boken Älskar, älskar inte på sin semester i somras. Hon berättade att den boken kommer vara en SMS-roman, vilket jag tyckte lät spännande. Jag hade tänkt ta någon bild på kvällen för bloggens skull, men glömde det....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar