onsdag 14 december 2011

I väntans tider...

Del 1
...och nej jag väntar inte på tomten eller barn, utan på nästa del i Veronica Roths trilogi om Tris i framtidens Chicago, där världens lev i olika fraktioner där personer får välja fraktion när man fyllt 16 år och då väljer man efter sin personlighet eller hur man vill leva sitt liv. vanligast är att man väljer den fraktion där man är född och uppvuxen och där hela ens familj finns. Tris eller Beatrice som hon hette när hon tillhörde Abnegations väljer dock att byta fraktion till den hårda och tuffa Dauntless. Här hittar hon dödliga fiender, vacker vänskap, frihet, livsfarliga komplotter och framför allt den stora kärleken. Mmmm, mycket bra bok...
Del 2


Boken var ofattbart lättskriven och jag fastnade totalt och kom till och med för sent till i dag för jag var bara tvungen att läsa ut den.
Tur att jag har flextid!

Nu väntar jag ju naturligtvis hur mycket som helst på nästa bok Insurgent, som inte kommer förrän i maj. Hur ska jag överleva och hur jag ska göra i väntan på den tredje fattar jag inte ens? Trilogier brukar vara uppbyggda med en riktig cliffhanger mellan tvåan och trean, pust!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar