måndag 12 december 2011

Mycket bra

Jag gör bara ett mycket kort inlägg för att säga att jag läser som ni kanske märkt Divergent, en bok som jag läst mycket om på andra bloggar och jag måste säga wow, vad bra den är. Så bra att jag hoppar luciafirandet och läser istället och helst hade jag hoppat hela livet idag och stannat i sängen och haft maratonläsning. Men då får man ingen lön och kan inte köpa böcker, så det är ju inget val egentligen. Men jisses vilken bra bok och lättläst är den också. Jag återkommer med en recension när jag är klar...

Vill du veta mer kan du läsa författarinnan Veronica Roths blogg här! Här står ju bland annat att hon vunnit pris för sin utmärkta bok! Själv är jag på sidan 95 och har ca 400 sidor kvar, happy, happy joy joy. På bloggen kan du även läsa om bok nummer två Insurgent som kommer nästa år. Totalt ska det bli en trilogi. (Och jag som lovat mig själv inte inte börja läsa bokserier innan de är fördigskrivna för att jag har sååå dåligt tålamod.)

Det enda som jag inte gillar med boken är att författarinnan bara var 22 år när hon skrev den och inte mycket äldre nu. Avundssjuk, någon??


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar