måndag 12 december 2011

Utläst

Återigen måndag och helgen som gick var mycket bra, fick till och med två böcker utlästa. Det vara Anthony Horowitz Sherlock Homes-bok House of Silk  och Peter Gissys Diagnos: Mördad.

Jag har ju Horowitz som nästan en liten husgud och har alltid gillat att läsa Sherlock Holmes-deckare så jag var väldigt spänd och nyfiken på denna bok. Jag fick mina förväntningar infriade, jag gillade boken skarpt och tyckte den följde god Sherlock och Watson-tradition, trots att temat i boken visade att det var Horowitz tankar bakom, det kunde tydligt märkas tyckte jag. Kan rekommenderas och jag hoppas att den snart kommer på svenska så jag kan få mitt bibliotek att köpa in den.


Nästa bok jag har läst är också en deckare fast lite närmare hemma, den utspelades i Göteborgsmiljö och var himla spännande, jag tror det var första boken om läkaren Robert Krüger som blir inblandad i och hjälper polisen med grymma knivmord på kvinnor. Robert är nyligen hemkommen från att ha varit i Afrika och arbetat som Läkaren utan gränser och har eget bagage att bära förutom de bestialiska morden som han blir inblandad i. Jag läste boken mest för att jag ska träffa författaren själv idag, men ska säkerligen fortsätta läsa hans böcker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar