torsdag 29 december 2011

God fortsättning

Men jag får väl skamset erkänna att julstöket och en jobbig förkylning har tagit över min fritid just nu och jag tröskar fortfarande i samma böcker utan att komma någonstans känns det som. Men jag har tagit andra steg för att främja min läsning; jag har anmält mig till Booked och skapat konto hos Goodreads.

På andra bokbloggar jag följer finns också årets bästa listor och det hade jag kanske tänkt mig en också, men jag måste fundera på detta under dagen i så fall. Bokbloggen sträcker sig ju inte under hela året så jag kommer knappt ihåg vad jag läst i år, men som sagt jag kanske återkommer till detta. Har vissa idéer och ska bara ha tid för dem också...

Men samtidigt som jag funderar på detta ska jag även lägga upp någon slags läsplan inför år 2012. Här vet jag kommer ingå omläsning av Hungerspelen-serien, Carrie Ryans avslutande del som just nu är utlånad vilket jag gillar skarpt. Det är alltså inte bara jag  som gillar den. Dessutom del två av Veronica Roths serie och annat smått och gott. Men jag återkommer även detta. Jag kan avslöja att på min reservationslista på mitt bibliotek finns följande böcker med:
  • Hanna von Corswant; Barnflickan (skräck)
  • Lars Keppler, Eldvittnet (som jag egentligen inte skulle läsa, men fick sedan höra att den var bättre än 1:an & 2:an och då måste jag ju testa)
  • Michelle Paver; Evig natt (arktisk skräck)
  • Lauren Myracle; Shine
  • Carrie Ryan; The dark and hollow places (sista delen)
På att-läsa-hyllan ligger även bland andra:
  • James Dashner; The Maze Runner
  • Anders Tegnér; Access all areas
  • John Boyne; Pojken som sprang bort
  • Ursula Poznanski; Erebos 
  • Hans Koppel; Kommer aldrig mer igen
Dock misstänker jag att jag inte kommer hinna läsa så mycket över nyårshelgen som är fullbokad till max, men det är ju ett helt nytt år.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar