fredag 13 januari 2012

Segt just nu

Inside out and back again
De böcker jag läser just nu är bra men såå sega, så jag börjar hela tiden på nya böcker och hoppas hela tiden på att jag ska få lusten och tiden att läsa klart allihop. Men nu har jag två böcker som jag måste läsa ut tills på onsdag när vi har nästa möte i bokklubben och än så länge har jag inte kommit långt i någon av dem, men de verkar mycket trevliga. Konsten att vara snäll av Stefan Einhorn (bokklubbsbok) är dock en typisk bok som tar tid att läsa, man måste tänka efter ordentligt och samma med underbara Inside out and back again av Thanhha Lai som är skriven på någon slags vacker vers (inte mitt kunskapsområde) och därför tar extra långt tid att läsa om den lilla flickan Hà som flyr från Vietnam år 1975.
Även Freedom av Jonathan Franzen och Igelkottens elegans av Murial Barbery (bokklubbsbok) är (än så länge) bra men inte så lättsmälta. Därför var jag tvungen att fortsätta läsa om the Arcane Society i In too Deep av Jayne Ann Krentz som är mycket lättsmält, spännande, romantisk och inte helt godkänd inom litteraturkretsar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar