tisdag 10 januari 2012

Utmaning

Jag tror jag ska utmana mig själv under 2012 och sätta en siffra på hur många böcker jag ska läsa, men det är svårt att sätta en siffra så här för förut har jag aldrig lyckats hålla anteckningar på hur många böcker jag läst. Min blogg gör ju detta mycket lättare, men jag har faktiskt ingen aning hur många böcker jag läser på ett år.

Min bokhyllan, bilden är tagen av Motnyaml
Sedan är frågan om jag ska sätta ribban högt och läsa på som bara den men ändå förmodligen inte klara av det eller sätta en låg ribba som inte sporrar något vidare, men framför allt hur vet jag om det är en hög eller låg ribba?

Men jag tror nog att jag läser minst fem böcker i månaden och 5 gånger 12 är 60 st så om jag lägger på lite extra och säger att under 2012 ska jag läsa 75 stycken böcker, vad tror ni om det?

Men så säger vi i alla fall 75 stycken böcker under 2012 och ni som är intresserade kan följa min utveckling under fliken böcker lästa 2012.

2 kommentarer:

  1. En mycket imponerande siffra för mig som hinner läsa typ 4... men jag tror minst du klarar det, får man bjuda över?

    SvaraRadera
  2. Jag läste om många andra som satte 100 böcker, men jag är för feg att våga dra till med så många...

    SvaraRadera