torsdag 9 februari 2012

Ingen rivstart precis

Nej, läsningen i februari har gått mycket trögt än så länge, för det mesta på grund av att det är mycket just nu. Mitt sociala liv går på högvarv och det är också trevligt, men  läsningen har fått stå tillbaka lite och jag längtar faktiskt till nästa möjlighet jag har för längre läsning.

Då ska jag mysa i min läsfåtölj under läslampan och täcket med en god kopp te, det låter väl lyxigt. Men det är inte så ofta jag planerar min läsning så mycket utan istället blir det läsning på plats om man säger så, vid matbordet, på bäcken, i sängen till exempel, jag kan läsa på de flesta ställen förutom bilen, eftersom jag har en tendens att bli åksjuk tyvärr. Men då finns ju möjligheten att lyssna till böcker istället, vilket jag gärna gör.

Men min läsning av de böcker som jag tidigare höll på med genomgår just nu ett uppehåll, då jag fick hem mitt ex av den omtalade romanen som handlar om min hemort Götene: Fadersmord av Carina Bergfeldt.

En deckare med lokalfärg. kan det bli bättre undrar jag, men har i och för sig inte läst så långt än men än så länge är det spännande och intressant ,dels mordhistorien och dels beskrivningen av min hemmiljö, som min gamla skola och min nuvarande arbetsplats. Jag återkommer med recension efter jag läst ut boken, jag borde hinna i helgen hoppas jag.

Sedan undrar jag ni få som läser bloggen, hur läser ni helst?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar